lørdag 13. juni 2009

Tikkende bomber etter midnatt...?

Hva er det som skjer med enkelte mannfolk etter midnatt? Ei jente på vandring hjem etter en fuktig tur på byen er kanskje et "lett bytte", men hvorfor? Skal man virkelig ikke kunne gå trygt hjem?

Kjenner jeg blir dårlig av å lese historier som VG og Dagbladet formidler i dag, allikevel må jeg lese...


Nå er det ingen som vet om denne kvinnen har vært på en fuktig tur på byen eller hva som er skjedd, det eneste sikre er at hun er funnet i morgentimene og i særdeles dårlig forfatning. Hun er fraktet til Stavanger sykehus for undersøkelse og er foreløpig ikke avhørt av politiet.

Kvinne funnet avkledd og forkommen i Stavanger, melder VG.

Alvorlig for kvinne etter overfall i Stavanger, melder VG.


Kvinne forsøkt kvalt og voldtatt utenfor Stavanger
, melder Dagbladet.

Totalt har det vært fem voldtekter og voldtektsforsøk i Stavanger den siste tiden. Det er fem for mange.

Men det er selvfølgelig ikke bare i Stavanger dette skjer. Det er overalt. Hele tiden. Nesten hver helg meldes det om overgrep, slåsskamper, glattceller, voldtekter. Det som er felles er at det som oftest er alkohol involvert, og det skjer etter midnatt fredag eller lørdag.

Når det gjelder denne jenta i Stavanger vet man altså ingenting annet enn at hun ble funnet av en turgåer tidlig i morges. Hvem gjerningsmannen er vites ikke, om han har vært på bytur selv eller bare var ute, klinkene edru, for å finne et "lett bytte" vites heller ikke. Man vet ingenting.

Det jeg vet er at man som jente ikke bør vandre alene nattestid. Man bør alltid være flere sammen fordi man er tryggere samlet, enn alene. Jeg prøver alltid å følge dette de få gangene jeg er ute selv. Men det er sjelden jeg er ute nå lenger, liker det ikke, altfor mye dritt som skjer ute i helgene.

Alle avisoppslag søndag og mandag sørger for at jeg helst holder meg hjemme....det burde ikke være sånn....



3 kommentarer:

Anonym,  13. juni 2009 kl. 16:12  

Det er ubehagelig at slikt skjer i nabolaget. tror forsåvidt at de fleste menn ikke gjør sånt.

Kristin 13. juni 2009 kl. 19:15  

Helt enig, dette er ikke "den vanlige" mann, det er den bitte lille prosentandelen som er tikkende bomber. De kunne blitt låst inn et sted....

Unknown 14. juni 2009 kl. 08:38  

Jeg vet ikke hvilken nasjonalitet gjerningsmannen hadde i dette tilfelle men legg gjerne merke til hvor ofte våre nye landsmenn er representert i slike saker. Et fritt og åpent samfunn som det Norske er gjerne ukjent for mange av dem. Ikke finnes det straffer av betydning for slike overgrep heller her i Norge.

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP