onsdag 3. juni 2009

Dårlig lønn? Skyld på mora di...

Heldig er jeg som gikk i barnehage på slutten av 70`tallet. Jeg tjener nemlig mer penger enn mine medsøstre som ikke gikk i barnehage.

Dette kommer frem i en undersøkelse utført av Statistisk sentralbyrå, og dessverre for dere gutta er det jentene som kommer best ut av denne undersøkelsen.


Jeg gikk i barnehage kun et par år men noe har det sikkert hatt å si? De som gikk lenger i barnehage har helt sikkert også tatt høyere utdanning. Det har ikke jeg. Men jeg har så jeg greier meg, har til salt i maten og smør på brødskiva.

Nå vet jeg hvorfor. Barnehagen! Smalvollskogen barnehage på Tveita er årsaken, det er der jeg vokste opp.

Takk mamma, for at du gjorde meg relativt godt lønnet i voksen alder!

Undersøkelsen er utført av stipendiat Tarjei Havnes ved Senter for studier av likhet, sosial organisering og økonomisk utvikling (ESOP) og Magne Mogstad ved Statistisk sentralbyrå. Den omtales i kommende utgave av forskningsmagasinet Apollon.


0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP