tirsdag 2. juni 2009

Fortsatt ikke funnet...

Utrolig! Letingen etter det savnede Air France flyet pågår for fullt men er foreløpig ikke funnet. En brasiliansk pilot melder at han kan ha sett flyet styrte, han mener å ha sett flammer.

Av de 3 nordmennene ombord er foreløpig en navngitt.
StatoilHydro-ansatte Kristian Berg Andersen (37), er en av tre norske statsborgere som trolig har miste livet. De to andre savnede nordmennene er en 35- og en 58-åring fra Hordaland. I tillegg er en utenlandsk statsborger i 40-åra, som er født og oppvokst i Hordaland, blant de savnede.

En hyggelig melding midt i alt det fæle dreier seg om det franske ekteparet som ikke rakk flyet. De var på ferie i Brasil men ønsket å korte ned ferien, reise hjem tidligere enn planlagt. Meningen var å være med flyet som nå er savnet, men fordi det var fullt måtte de bli i Rio de Janeiro ett døgn lenger. Det kan de være veldig glade for i dag.


Dette er forferdelig. Forferdelig å sitte å vente i uvissheten. Vente på en beskjed som ikke virker å komme. Men den kommer, for fly forsvinner ikke. Det blir funnet.

Hadde jeg vært en av de som ventet hadde jeg fortsatt hatt håp. Håpet er det siste som forsvinner.

Mine tanker går til dere som venter. Dere som håper...


Håpet er en nøysom plante, det skyter nye skudd i det dunkle for hver gang det blir ribbet. Utrydde håp er en lang historie, kanskje umulig. Det lever av ingenting som det gule lavet på steinen, det lever på tross av alt.

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP