tirsdag 23. juni 2009

"Mamma liker oss ikke, hun hater oss..."

.....

Dette er ordene til den 7 år gamle jenta som sammen med sine søsken har blitt mishandlet av sin mor med spiker og glasskår.

Sammen med sine to søsken på 2 og 5 år skal de ha blitt holdt innesperret i leiligheten i ca 1 år. Da de ble hentet 14 juni sa de at de ikke husket sist de fikk mat.


Kvinnen sitter nå i arrest, foreløpig siktet for frihetsberøvelse. Barna er tatt hånd om av sosialtjenesten.



Kjenner jeg blir kvalm!!!

Hva går det av enkelte? Hvordan er det mulig å bli så ond og slem at man lar all sin frustrasjon gå ut over 3 uskyldige barn på denne måten? Barn er alltid uskyldige. Alltid.

Kvinnen sitter nå i arrest, foreløpig siktet for frihetsberøvelse. Barna er hos sin tidligere fostermor.
Jeg håper straffen denne såkalte moren får blir meget streng. Hun har sikkert sine problemer, men ingen unnskyldning er god nok når det gjelder å skade sine barn.


Tidligere har jeg skrevet noe om en "mamma", det er en helt annen historie om en mor som først blir erklært død, for så å bli oppdaget som fullt ut levende på likhuset.

Men, uansett, jeg har skrevet noen ord om hva jeg legger i ordet "mamma" i dette blogginnlegget.

Disse tre barna har ikke en sånn mamma...

Mamma er tryggheten i livet. Hun er klippen som alltid er der for deg, uansett hva du har gjort vil alltid mamma være der og støtte deg. Det ligger i hennes natur. Jeg snakker selvfølgelig på generelt grunnlag da "drittsekkmennesker" finnes overalt, også blant mammaer.Min mamma er ikke sånn. Hun er nesten alltid enig med meg, i hvert fall støtter hun meg når jeg er sint, forbanna, lei meg. Hun gir meg en skulder. Jeg vet hvor jeg skal gå hvis alt annet raser rundt meg. Mamma.


Disse tre barna har en "drittsekk`mamma". Takk og pris at de ble reddet....til slutt....

7 kommentarer:

Bjorgulf,  23. juni 2009 kl. 14:14  

Denne kvinnen har nok psykiske problemer som langt overgår det det vi såkalte normale mennesker kan forestille oss. Når det er sagt vil jeg ikke bruke det som en unnskyldning for de grusomheter disse barna har opplevd. All ære til ho fostermoren som fortsatte å bry seg og viste seg å være en ekte mor i sinnet og hjertet om ikke i blodet. Det finnes et gammelt ordtak i jødedommen trur jeg "Den som redder et barn redder verden". I så henseende har fostermoren gjort sitt her på jord.

Kristin 23. juni 2009 kl. 14:49  

Det har hun så absolutt, og takk for det!
Det er helt klart at moren har psykiske problemer, det som gjør det ekstra tragisk er jo at ingen har oppdaget dette og tatt affære tidligere. Et år i et slikt helv*** er et år for lenge....
Stakkars barn.

Anonym,  23. juni 2009 kl. 23:19  

Barna har altså vært i fosterhjem før av en eller annen grunn, og så blitt tilbakeført til moren. Spørs om ikke myndighetene i Sverige bommet litt der. De burde i hvert fall gått på jevnlige kontroller etter en slik tilbakeføring. Det burde vært en selvfølge de første 2 årene, minst. Oppfølging koster, men barn skal ikke "glemmes". Heldigvis glemte ikke den tidligere fostermoren dem....

Stål Hermo 24. juni 2009 kl. 00:02  

At hun er sykisk syk er det ingen tvil om, hun kan nok aldri settes i fengsel. Det jeg stiller størst spørsmålstegn med er hvordan sosialtjenesten og rettsvesnet kunne tillate at disse små barna har levt som dette i over et år, det er bare helt vilt!

Munich Machine 24. juni 2009 kl. 00:19  

Jeg er enig at denne kvinnen er meget syk. Jeg leste med tårer det som disse barna gjennomgikk, og tenkte på min egen mor.

Min mor ruver i mitt liv, som en institusjon fylt av evig kjærlighet og støtte. Jeg vet at den dag hun er borte fysisk, vil jeg savne henne brøkdelen av et sekund etter at hun har utåndet.

Slik skal mor være. Og dem er det mange av, de er faktisk i stort flertall. Og det takker jeg genereasjonen før dem for.

Mannskampen 24. juni 2009 kl. 10:16  

Svært viktig å holde fokus på at overgrep mot barn begås både av kvinner og menn/mødre og fedre.
Regjeringen vil helst ha det til at såkalt vold i nære relasjoner dreier seg om slemme menn. Det er ikke riktig.
Flere unge rapporterer om vold fra mor enn fra far, i en stor undersøkelse fra 2007. Seksuelt misbruk har også en "kvinneandel". Fagfolk regner med at en tredjedel av misbrukte gutter er blitt misbrukt av en kvinne, og da oftest av sin mor.
For å kunne se og hjelpe alle som lider under vold i nære relasjoner, er det derfor viktig å vite virkeligheten. Å fortie vold fra kvinner og mødre, slik justisministeren gjør ved bare å snakke om slemme menn, er en løgn overfor de som er utsatt for vold!
http://mannskampen.blogspot.com/2009/06/mdre-oftere-voldelige-enn-fedre.html

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP