tirsdag 23. juni 2009

Må ha vann...bare må ha det!

Arbeidsdagen tok slutt og køen hjem gjennom byen kunne starte. Bom i Festningstunnelen, igjen...
Men, drømte om basseng, bading, alt som hadde med vann å gjøre. Det var varmt i bilen. Men det ble fort kjølig. Vann.... Dro kjapt innom butikken på vei hjem etter litt brus og røyk, tenkte på grillmat men slo det fra meg. Halvdelen min kom hjem senere, har vært i Ålesund i dag. Det ble bestilling fra "Pizza`n" da han kom hjem....er greit innimellom.


Da jeg kom hjem var jeg ikke sen om å skifte. Den søte, siklende hunden måtte få mat først. Hun hopper når hun skal ha mat. Rundt i ring, i ring, i ring. Sitter rolig på rompa mens hun ser på meg med store øyne. Venter på ordet. Sikler. Sikler oppi matskåla. Store øyne. "Værsågod", sier jeg. "Slafs", sier hun. Tomt. Ser på meg med store øyne, håpet om å få mer er der. Gir opp.


Fikk skifta etter hvert, dro presenningen av bassenget og lurte på om det var "for kaldt". Varmen slo i mot meg fra oven så det var ikke "for kaldt". Kjempedeilig. Etterpå småsov jeg litt i solsenga og tenkte på hvor deilig det egentlig er med sommer. Varm og god sommer.
Snart er det ferie. Da blir det camping, grilling, bading og sol. Mye sol, god og varm. Det har jeg bestemt!

Men, man må være forsiktig! I følge VG ligger Norge på hudkrefttoppen. Jeg selv er ikke flink til å bruke solkrem, blir sjelden solbrent og tenker "pytt-pytt". Kanskje på tide å skru om litt på den tankegangen der. Les mer her.



0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP