tirsdag 30. juni 2009

JEG FIKK JOBBEN !!!

Og, ikke hvilken som helst jobb! Jeg fikk drømmejobben!

Sov ikke spesielt godt i natt, om det var fordi det var varmt, fordi go`jenta hadde overnattingsgjest (de sovnet på morgenkvisten...) eller om det var fordi jeg skulle på 3. gangsintervju i morges er jeg litt usikker på. Jeg tror det var en blanding.

Satte meg til rette i morges. Leste på nytt gjennom annonsen, søknaden, cv`n og sjekket hjemmesidene til firmaet. Klar! Kjørte avgårde, noe mer spent enn hva jeg var på fredag. Ikke så rart, denne gangen visste jeg at dette var drømmejobben, jobben jeg vil ha. Var ikke spesielt nervøs, men veldig spent.

Gjennomfører 3. gangsintervjuet, og jeg føler som sist at det har gått bra. Men, to personer til skulle inn. Vi var tre igjen, tre som alle ville ha jobben like mye. Tre som helt sikkert var like gode, gode nok for intervjurunde 3.

Frem til 13.30 gikk tålelig greit, men så kom tankene. Jeg vil ha denne jobben!! Siste person er antakelig ferdig nå. Var det dumt å velge å være den første? Skulle jeg ha vært sist? Slik at de da husket meg best liksom.... Valgte å være først, tenkte at om jeg virkelig gjør et knallintervju her vil de neste bli sammenlignet med meg.


Klokka 16.00 pakker jeg slukøret sammen pc`n og setter meg i bilen på vei hjem. Ikke et ord har jeg hørt. De lovet jo ingen tilbakemelding i dag egentlig, men fælt å vente. Jeg vil jo ha akkurat den jobben. I akkurat det firmaet.

Det er nesten så jeg hopper i bilsete da telefonen ringer. Jeg er i festningstunnellen. Det er sjefen! Om jeg har hatt en fin dag? Jo, takk som spør. En litt i overkant spennende dag kanskje.....

Du er innstilt som nr 1!! Om jeg kunne tenke meg jobben? JAA!! Jeg sa det til han, hadde han sett meg der og da ville han ha sett at smilet gikk trill rundt, forbi ører og alt.
Jeg smiler ennå. Jobben er min, jeg fikk drømmejobben.

  • Jeg fikk beskjed om at jeg dessverre er den av selgerne som må finne noe annet pga elendig marked den 15 juni. Sist inn, først ut...
  • Jeg søker drømmejobben onsdag 17 juni.
  • Får telefon mandag 22 juni, innkalt til intervju fredag 26 juni.
  • Det blir både 1. og 2. gangsintervju samme dag...
  • Får telefon mandag 29 juni, innkalt til 3. gangsintervju tirsdag 30 juni.

  • FÅR JOBBEN TIRSDAG 30 JUNI !!!
  • Oppsigelsestiden i dagens jobb starter 1 juli......altså, i morgen :)

Dette kalles effektivitet mine venner, og en god porsjon flaks og hell! Og kanskje en smule dyktighet i selve intervjurundene.

Min beste dag på lenge.....





4 kommentarer:

Kristin K,  30. juni 2009 kl. 22:39  

Grattis så masse med ny jobb, deilig å få drømme jobben med en gang. Lykke til. Hilsen Kristin

Kristin 30. juni 2009 kl. 22:40  

Tusen takk for det Kristin :)) Jeg er verdens gladeste i dag så jeg får vel ikke sove i natt heller, hehe..... Det får gå!!

Anonym,  1. juli 2009 kl. 20:34  

Se der ja. Gratulerer med ny jobb! Jeg hadde alltid troen på deg, men aller viktigst; du hadde troen på deg og det er bra, for intervjuere merker dette under intervjuer. Skal ikke holde et langt foredrag om psykologi her, så jeg avslutter med å si nok en gang: Gratulerer! Ønsker deg samtidig lykke til i din fremtidige jobb. Måtte dine ben bære deg fremover mot fremgang og lykke. Tar med et sitat av Henrik Ibsen: "Hva er lykken annet enn det å være i overenstemmelse med seg selv? Krever ørnen gullfjær? Ønsker løven seg klør av sølv?"

Hilsen ex-HauC** ansatt.

Kristin 1. juli 2009 kl. 22:28  

Tusen takk for det :)) Jeg har fortsatt ingen anelse om hvem som lurer seg bak "ex-HauC** ansatt" og det vil jeg tro du synes er festlig, hehe...
Send meg gjerne en mail så jeg vet hvem du er. Har mine tanker, men det er jo bare tanker :))
Takk uansett!! Hyggelig melding :)

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP