tirsdag 16. juni 2009

En av jæ**** mange. Men det er håp!

Var hos en god venn og tidligere sjef i dag hvor jeg fikk gjennomgått cv`n min, det har jo ikke vært gjort på noen år. Det ble litt å fikse på for at den skulle bli bra, men resultatet ble strålende. Takk skal du ha!

Mens vi flikket på cv`n sjekket vi ut nyheter på nett, forsiden lyste mot oss: Masseoppsigelser før sommeren. Vi så på hverandre og måtte bare smile, for her satt vi.

Jeg har sett meg ut noen jobber jeg kunne tenke meg å søke på, skal tenke litt mer på de i morgen. Ikke i dag. Men det er absolutt muligheter der ute. Alle mine "kontakter" er i en bransje med ansettelsesstopp så jeg må nok gå den vanlige veien denne gangen, søke...


Vet jeg stresser litt, oppsigelsestiden min har jo ikke engang begynt å løpe, men, tida går fort. Sommer står for døra og alt...
Når det er som det er vil jeg jo helst starte i noe nytt så snart som mulig, ikke vente. Har ikke tid til å vente.

Jeg er sikker på at drømmejobben venter på meg bak neste kvartal. Aldri så gæli at det ikke er godt for noe, alt har en mening, i hvert fall nesten alt.


Må bare lure meg gjennom nåløyet for å komme til intervju, det er ikke lett, det vet jeg. Jeg har selv sitti på andre siden av bordet og vært i en prosess hvor jeg skulle ansette en person, to ganger har jeg gjort dette i tidligere arbeidsforhold. Altså, en person skulle ansettes, begge gangene fikk jeg over 70 søkere, av disse skulle jeg plukke ut 3-4 kandidater som ble innkalt til intervju.

Snakk om å lete etter nåla i høystakken (nesten som å gå ute på feltet og lete etter den forsvunnede katten Jessy).

Umulig å vite om man innkaller de rette menneskene, man må stole på magefølelsen, og man må ha en søknad som skiller seg ut. 80% av søknadene jeg mottok var like. Jeg brukte ikke mye tid på dem. De siste 20% skilte seg ut. De så jeg på. Det kunne være skrifttype, farge, oppsett, og selvfølgelig innhold. Men på innhold er mye likt.

Nå er det altså jeg som skal skrive søknader og forsøke å passere nåløyet. Jeg vet det blir vanskelig. Men på ingen måte umulig.



Troa er der, drømmejobben er rett rundt neste kvartal.
Den jobben skal jeg ha!
Jeg kommer til å få det så bra som jeg aldri har hatt det.
Tenker positivt!!






6 kommentarer:

mona,  16. juni 2009 kl. 20:22  

hei kristin!
Vi bare ønske deg lykke tili jakten på ny jobb. Bare vent å se: "ALdri så vondt at det ikke er godt for noe:)" Ofte dukker det opp noe bedre enn det man gikk fra, så bare stå på!

Ser på Facebook at vi begge er venner av Anne Kjersti.Artig! Hvor kjenner du henne fra? Vi bor også på Råholt vet du.

klem mona( Søster Irene F.)

Kristin 16. juni 2009 kl. 20:24  

Takk for det Mona :)Og jeg lover å stå på, drømmejobben er der ute, og jeg skal ha den :))
(svarer på Facebook ang AK)

chackalacha 16. juni 2009 kl. 20:48  

Jobbsøking er en spennende prosess. Det beste tipset jeg har er: Tro på at du får jobben både når du skriver søknad og på intervjuet. Så skinner det igjennom at du passer til jobben ;)

Kristin 16. juni 2009 kl. 21:19  

Godt tips! Takk skal du ha :))

Ann-Mari Andersen 16. juni 2009 kl. 23:28  

veldig bra instillig du har. den gir det bra utgangspunkt for å få en anna jobb. før du vet ordet av det sitt du på drømmejobben:)

Kristin 17. juni 2009 kl. 08:41  

Ja, nytter ikke deppe, det gjør ingenting positivt med situasjonen. Har selvfølgelig deppa litt, men det viktigste nå er å finne meg noe nytt og spennende. Jobbene er der, og jeg er her. Det ordner seg nok bare jeg står på :)

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP