fredag 26. juni 2009

Et utrolig liv, en utrolig mann...

En liten oppdatering: Det er ingen tegn på forbrytelse bak dødsfallet, men hvorfor er denne legen til MJ forsvunnet, er han i sjokk? Det er kanskje ikke så rart om han er det, men hvorfor "mistenkliggjøre" seg selv ved å forsvinne? Han er et vitne, den ene som kan fortelle hva som skjedde med pop-kongen. Han var der. Nå er også 911-samtalen lagt ut på nett. Merker jeg grøsser litt...



Overraskelsen var stor da jeg logget meg på nett i morges og så hovednyheten. Michael Jackson er død. 50 år gammel. En måned før hans verdensomspennende turne skulle starte faller han om i sitt eget hjem med hjertestans, legene som kom til stedet kort tid etter kunne konstatere at det ikke var puls. Han fraktes så til akuttmottaket ved UCLA Ronald Reagan-sykehuset og blir erklært død. Obduksjon vil finne sted for nøyaktig å fastslå hva som var dødsårsaken.


Paff! Michael Jackson har alltid vært en mystisk mann, historier om sykdom har florert i nyhetsbildet i mange år. Men død? Kun 50 år gammel, det skjedde så plutselig. Alle har en mening om mannen som levde litt i sin egen verden, i hvert fall slik verden kjenner han. Det var historier om dyr, om barn, om bleking av hud, om, om, om....det var alltid en historie.

Selv elsket jeg musikken til MJ, som hos de fleste andre rocket dansefoten ekstra når sangene hans ble spilt. Da var det fest! Det er det ennå!


For mange år siden leste jeg boka om han, "Moonwalk". Veldig bra bok hvor jeg følte jeg på en måte ble litt kjent med personen bak alle hits`ene, dansestegene, historiene. Jeg fikk et bilde av en varm person som brydde seg om de han hadde rundt seg. Litt diffus, men varm...



En utrolig person som har levd et utrolig liv.


R.I.P.



0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP