lørdag 27. juni 2009

Jobbintervju - en spent setting....

I går var dagen hvor jeg skulle i jobbintervju.

Som noen av dere vet er arbeidsplassen min rammet av finanskrisa, og dertil er jeg i oppsigelsestid fra 1. juli. Etter å ha brukt en kveld på å synes synd på meg selv brettet jeg opp armene neste dag. Fikk oppdatert cv`n og fant 4 jobber jeg hadde lyst til å søke på. 3 av jobbene i samme firma og her har ikke søknadsfristen gått ut ennå. Søknadene ble sendt 17. juni. Mandag 22 ble jeg kontaktet av det ene firmaet hvor jeg hadde søkt jobb. Om jeg hadde mulighet til å komme på intervju førstkommende fredag? Det var i går....

"Noe spent" kjørte jeg avgårde til intervjuet. På forhånd hadde jeg gjort meg godt kjent med dette firmaets hjemmesider og følte meg godt forberedt. Spennende bransje, spennende jobb. Snakk om rå-flaks å komme seg gjennom det berømte nåløyet og bli innkalt til intervju. Så raskt! Hele veien mens jeg kjørte tenkte jeg at "jeg er kvalifisert, jeg er kvalifisert", det er derfor jeg er innkalt. Nå må jeg vise at jeg "passer inn", kan bli "en av dem". Første intervjurunde. Veldig spent.

Kommer inn og starter samtalen. Samtalen flyter lett og vi er i gang. Jeg er ikke nervøs, merkelig nok, men veldig spent. Må gjøre mitt beste. Svare ærlig, være meg! 1 time går fort. Om jeg hadde mulighet til å bli litt til? Selvfølgelig hadde jeg mulighet til det. Hadde ingen andre planer denne fredagen. "Sjefen" kommer. Vi kunne hoppe rett til 2 gangs intervju. "OY"! Tenkte jeg. Da gikk i hvert fall runde 1 tålelig greit. Fornøyd og "i gang" gikk vi løs på runde 2. Om jeg hadde tatt en SWOT-analyse noen gang? Ja, tenker jeg, det har jeg, selv om det er 6-7 år siden sist...Ok, jeg fikk 5 minutter, en tavle og en penn. Satte opp SWOT-analysen på tavla og presenterte den når "sjefen" kom inn. Gikk bra.

Følte at samtalen gled lett også i runde 2. Men det føler kanskje alle? Følte det gikk bra. Men det føler kanskje alle? Følte at jeg har gjort mitt beste, ikke noe mer å få gjort nå.

Mandag eller tirsdag faller avgjørelsen. Det som gjorde dette ekstra spennende var at de egentlig var ferdig med alle intervjuer nå. De hadde sågar vært gjennom runde 2 med flere kandidater. Da søknaden min poppa ned i mailboksen deres i forrige uke hadde de allikevel valgt å ta en prat med meg. Griseflaks!!



Nå kan jeg bare vente. Men en ting vet jeg, denne jobben vil jeg ha! Vil ikke fortelle mer akkurat nå, jeg vet det er mange søkere, jeg vet de har snakket med en del, 2 ganger. Men de har snakket med meg 2 ganger også. Bare at det skjedde på en og samme dag, på litt over 2 timer....


Jeg krysser fingre, bein og ryggrad for positivt svar til uka. Da har jeg hatt mer flaks enn hva som normalt er lovlig. Men, jeg tror ingenting, det eneste jeg vet er at jeg selv er fornøyd, og uansett en erfaring rikere når det gjelder å være på intervju...for det er en vanvittig spennende situasjon å være i...


3 kommentarer:

Anonym,  27. juni 2009 kl. 10:04  

Dette går bra vettu. Bare ha tro på deg selv og dine egenskaper ;o)

Hilsen ex-HauC**-ansatt

Kristin 27. juni 2009 kl. 10:13  

Takk for det :))
Krysser alt som krysses kan, uansett, en erfaring rikere...

Hva driver du med nå?

Anonym,  27. juni 2009 kl. 11:49  

Akkurat nå prøver jeg å ikke dø av overoppheting i denne forferdelige stekende heten. Gleder meg til regndagene som kommer.

Hilsen ex-HauC** ansatt

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP