fredag 5. juni 2009

Jobbe? Nei, trives hjemme jeg....

Nå har statistisk sentralbyrå offentliggjort en ny undersøkelse som omhandler uføretrygd kontra jobb.




Jeg forstår det ikke. Å jobbe er blant annet å føle at en gjør noe nyttig. Uansett hva slags jobb man har så har man noe å "gå til", man har som oftest kolleger og man har noe å gjøre. Man har noen å snakke med, noen å drøfte jobb`saker og privat`saker med. Man har noen å tilbringe dagene med. Man har noe som gir livet verdi.


Dette er ikke kritikk til alle dere som ikke klarer å jobbe grunnet sterk uførhetsgrad.


Dette er kritikk til de som kanskje kunne ha jobbet, men som foretrekker å være hjemme på grunn av en litt for gunstig og tilgjengelig uføretrygdsordning.

Er det virkelig så enkelt å få uføretrygd?
Hvis det er så enkelt, hva er det som gjør at dere ønsker å være hjemme kontra å være i jobb?
Jeg kunne forstått at det er ok med en litt ekstra lang ferie, men alltid hjemme?
Er man uføretrygdet er man syk. For syk til å jobbe. Jeg tør påstå at de aller fleste ville ha klart å gjøre en eller annen form for jobb, da snakker jeg ikke om de sykeste...

Hvorfor velge trygd hvis man har mulighet til å jobbe?

4 kommentarer:

Anonym,  5. juni 2009 kl. 08:48  

Det er IKKE enkelt å få uføretrygd. Det er fordømt vanskelig. Men det er kanskje bare for de som virkelig har belegg for det.

Anonym,  5. juni 2009 kl. 10:52  

Greit, du sysnser....men du har virkelig ikke peiling

Anonym,  5. juni 2009 kl. 11:20  

Det riktige spørsmålet her er: Hvorfor velger man uføretrygd fremfor jobb, såfremt man er fysisk og psykisk skikket?

Anonym,  5. juni 2009 kl. 11:51  

Er ikke det som er fint med blogging du anonym????? Man kan faktisk synse hva man vil. Det finnes ikke noe sanhet lenger i denne verden. Uføretrygd eller jobb? Det kan være like vanskelig å få begge deler.
Er du "frisk" og vil ha utføretrygd ja da klarer du det. Det er altfor mange smutthull i det lovverket til at du ikke vil klare det. Om det er ditt mål i livet........

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP