fredag 29. mai 2009

Ukontrollert mann løs i park!

Er det mulig? Midt på blanke dagen i en park i Oslo sparkes en hund til døde. Flere er i parken og lufter hundene sine. Flere av de løse. En fin måte for hunder å få utfolde seg litt på i byen, under kontrollerte forhold. Egentlig kontrollerte forhold.

Mennesker kan man ikke styre. Ikke alltid hunder heller, men her er det mye som tyder på at en hundeeier har mistet kontrollen fullstendig.

Vitnet, Karin Wang, som bor i nærheten av parken og var vitne til hendelsen forklarer situasjonen til VG Nett:

"Plutselig tok mannen setteren i nakken og kastet den nedover bakken. Deretter løp han etter den nedover. Da hunden kom seg på beina sparket han hardt til den. Så kom hunden bort til meg, og ble stående like ved meg. Den så forvirret ut, og jeg satte meg på huk foran den. Så tok den to skritt til siden, og segnet om. Noen ropte «Han har jo drept den!». Hunden pustet litt, men så fikk den kramper og døde. Da ringte jeg politiet, forteller Wang."

Har hund selv, og bare tanken på at noen skulle tatt livet av den er ufattelig. Antagelig må det ha skjedd noe her som har gjort at mannen mistet kontrollen, hva vites foreløpig ikke.

Spørsmålet er om det var så ille at han var berettiget til å ta livet av hunden?
Jeg tviler...

6 kommentarer:

Ida Kornelia 29. mai 2009 kl. 09:42  

Det er helt forferdelig:( Kan ikke skjønne at noen mennesker har hjerte til å gjøre noe slikt mot dyr. Grusomt:( Har selv to boxere. Din golden rettriver?

Kristin 29. mai 2009 kl. 10:21  

Grusomt! Ja, det er min golden. Heter Santia og er verdens snilleste og herligste, synes jeg :)

Camilla,  29. mai 2009 kl. 12:58  

Det er helt sykt at et menneske kan gjøre noe sånt mot en hund! Håper virkelig at mannen får en betydelig fengselsstraff! Men det gjør han vel ikke, med de milde straffene i dette landet... Uff!

Mari 29. mai 2009 kl. 21:32  

Eg òg har hond sjølv og blir dårlig av slike historiar! Ingen har rett til å drepe dyr på den måten.

Kristin 29. mai 2009 kl. 21:46  

Nei, ingen har rett til det!!

wolverine 30. mai 2009 kl. 18:21  

en fin straff for mannen ,
er og bli sparket til døde!!!!

Hunden sitt liv er mer vært ,en et slikt individ

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP