onsdag 20. mai 2009

Ikke blås på huset mitt!

Det nærmer seg himmelspretten og en velfortjent fridag. Jeg antar dere vet hvorfor vi har fri? Det var det flere på radioen i dag morges som ikke visste, reporteren spurte flere ganger og sa i klare ordelag "Kristi Himmelfartsdag", men det hjalp ikke for alle. Måtte smile litt for meg selv, for på akkurat denne fridagen ligger forklaringen i navnet.

Ikke spør meg om de andre fridagene vi har, det er nok flere jeg ikke helt kan gjøre rede for.

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter noen "levere t-skjorter + skravle om alt & ingenting + drikke kaffe" turer, bl.a. en på Råholt og en på Gardermoen. Koselig!

Men hva skjer nå? Huset rister. Nesten rister i hvert fall, det føles som at huset rister. Dårlig hus? Mye vind? Jeg håper det er det siste. Akkurat nå er det gørr svart på himmelen, trærne virker litt skeive og det ser ut til at finværet melder sin ankomst, ganske sikkert fordi vi snart skal ha fri.

I følge værvarselet på Yr.no skal vi nå ha "Delvis skyet. Lett bris, 5,4 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør".


Det ser ikke helt sånn ut utenfor mitt vindu, men det forsvinner nok. Fortere enn flint!

Jeg har nemlig bestilt sol, i hvert fall i morgen, har planene klare. Dvs, jeg har ingen planer, jeg skal endelig få ro på meg til å fortsette på boka "Isprinsessen", og da vil jeg ha sol så jeg kan sitte ute og sole meg og lese, vil bli brun.

Gleder meg til det!

1 kommentarer:

Kristin 20. mai 2009 kl. 15:38  

Det blåste bort fortere enn flint... :D

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP