lørdag 16. mai 2009

Blod og gørr, og mere blod...og gørr...

Jeg elsker kriminalromaner. Romaner som gir meg alle de tekniske detaljene om åstedene, hvordan drapet er utført, hvordan morderen tenkte og hvordan offeret tenkte, jeg vil leve meg inn i den grusomme situasjonen som har vært, jeg vil ha gåsehud, jeg vil ha mye blod og mye gørr.

Datter`n i huset slekter på meg her, hun vil lese varulvbøker og vampyrbøker. Grøss og gru for en 12`åring. Gubben i huset leser aviser.


Sier du "bø" til meg når jeg leser skvetter jeg himmelhøyt og får et apatisk uttrykk i ansiktet. Jeg har en merkelig evne til å være inne i boka når jeg leser, jeg er der!


Det samme gjelder TV. Jeg er inne i TV`n, jeg er med i programmet, i filmen. Det er mange som har smilt av meg når jeg ser på TV, jeg har uendelige mengder med ansiktsuttrykk der jeg sitter. Smiler de, smiler jeg. Gråter de, ser jeg lei meg ut. Er de sinte, får jeg rynker i panna.....og de rundt meg smiler litt og synes jeg er litt rar.

Tenker ikke over det selv, jeg er vel bare litt rar.




Har akkurat fått tilsendt 3 bøker, skrevet av Camilla Läckberg, som jeg skal kose meg med. Kom tilfeldig over en roman hun har skrevet som heter "Havfruen", og den ga mersmak.

Andre krimforfattere jeg synes er god underholdning er:
  • Unni Lindell: om politietterforsker Cato Isaksen og Marion Dahle
  • Gunnar Staalesen: om privatetterforsker Varg Veum
  • Jo Nesbø: om førstebetjent Harry Hole

Er det noen som har anbefalinger på grøsselig god krim med ekle/gode detaljer?

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP