fredag 22. mai 2009

Forbanna campingvogn!

Ingenting er som å sitte ved campingvogna når regnet høljer ned. Sitte på terrassen med to paraplyer, en over meg selv, en over grillen.

Liker ikke vått kjøtt.

Men vi skal til campingvogna i sommer. Igjen. Vi har kjøpt den. Vi må bruke den. Står flott til langs Mjøsa, ingen klager der. Ikke så trangt, bare oss tre, katta og bikkja.

Men været i Norge kan man ikke stole på, ikke alltid det er sol. I sommerferien vil jeg ha sol. Jeg vil bade. Bade i lunkent vann. Alltid bikini og shorts. Brun, brunere, brunest. Mmm, deilig.

"Det er flott å feriere i Norden", sier min bedre halvdel. "Kanskje en togtur et eller annet sted"? "En tur med hurtigruta kanskje"?


Jeg vil til Maldivene.

Der er det varmt. Kan finne et stort palmetre og sette halvdelen under. Han kan få noe godt å drikke også så han ikke svetter i hjel. Kan få mye drikke også. Med alkohol hvis han vil. Da kan han synge og jodle. Kan få med en gitar også, lage litt liv.

Varmen får jeg ikke gjort så mye med så han får vifte med et palmeblad. Han liker ikke varmen. Orker ikke syden om sommeren. For varmt.

Jeg elsker varmen. Veldig bra for meg at det blir en varm sommer i år. På terrassen på campingvogna. Ingen paraply over grillen. Bare sol fra skyfri himmel.

Ikke akkurat Maldivene, men nesten...

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP