mandag 18. mai 2009

Hvor var du da Alexander landa på Gardermoen?

Jeg var på Gardermoen. Sammen med et fåtall andre tilskuere som ønsket den store Grand Prix`helten velkommen hjem. Kan egentlig lure på hva som fikk oss til å begi oss inn i det kaoset, men det kan ha vært et par barn som hadde håp om autograf og bilde sammen med helten. Det fikk de ikke, ikke de heller.


Gårsdagen var uansett en flott dag. Startet med barnetoget fra idrettsplassen og opp til kirken. Så var det tradisjonen tro gudstjeneste før vi gikk i samlet flokk til skolen. Knallværet gjorde at dagen ble veldig bra. I fjor snødde det faktisk på 17 Mai morgen, helt utrolig!
Jeg sto en liten periode i kiosken og solgte kaker og smørbrød, bortsett fra det hadde jeg "fri". Farmor og farfar var med oss i toget og på skolen, veldig koselig. Da vi kom hjem sluknet jeg litt i sola, Per Aksel sluknet i kjeller`n og Elise satt på data`n.



Klokka 19.30 dro vi altså til Gardermoen. Fikk fine plasser nesten helt foran og det var ikke voldsomme mengder folk heller på denne tiden. Plutselig eksploderte det. Folk overalt. Etter noen timers venting kom Alexander ut og kaoset var komplett. Drømmen om autograf og bilde "sammen" var bare å glemme. Folkemengden dro alle med seg i retning Alexander og Elise ble både lugget og dytta. En skummel opplevelse for to 12`åringer på autograf`tokt.




På vei hjem var skuffelsen til å ta og føle på. Ingen enkel jobb å forklare at vi "sikkert ikke kom til å være alene" på Gardermoen, men umulig å skjønne før man har opplevd det. Nå er det opplevd.

Etter hva jeg kunne høre i bilen på vei hjem var dette siste gang de skulle dra på "noe sånt". Vi får nå se da.....

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP