mandag 25. mai 2009

Bygg Norge Nå!

Det har vært snakk om finanskrisen i måneder, med god grunn. For oss som jobber innen bygg- og anlegg er det selvfølgelig merkbart. Selv om jeg fortsatt går under navnet "fersking" der jeg er i dag har jeg vært i bransjen siden april 2000. Det begynner å bli noen år og jeg har vært med på nedganger tidligere, det eneste som er sikkert er at det alltid snur. Det er bare et spørsmål om når det snur.


De planlagte prosjektene, og de som allerede var igangsatt når krisen inntraff, går som normalt. Men mange av de nye prosjektene som skulle vært igangsatt er fram til nå satt på vent. Men jeg aner et lys der fremme. Det kan se ut som at de nye prosjektene begynner å få en oppstartsdato, selv om de fleste ligger an til oppstart etter sommeren.


Mange er de som har mistet jobben eller blitt permittert i denne perioden som har vært, og jeg tenker på dere. Daglig møter jeg skjebner.


Det er "deg og meg".


De har gjeld som skal betjenes, og det er vanskelig å få seg ny jobb når ordet "finanskrise" hele tiden gjentas.



Nå får det være slutt for denne gang! Jeg vil se et hav av byggekraner og jeg vil se betongbiler i fleng på veien. Jeg vil se selvlysende vester og hjelmer.

Jeg vil se at Norge bygges, og jeg vil se det nå!

Der kommer dere jo!!! Jippiiii........ :)

3 kommentarer:

Trine 26. mai 2009 kl. 14:11  

Jeg er så enig så enig. Tusen takk for kommentar på bloggen min.

Ha en fortsatt fin tirsdag.

Kristin 26. mai 2009 kl. 14:50  

Ja, nå holder det :D
Takk det samme vedr kommentar.

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP