onsdag 27. mai 2009

Kommer du med piggene dine stikker jeg!

Har du noen gang lurt på hvordan pinnsvin "har seg"?
Ikke?
Ikke jeg heller...men i dag fikk jeg svar på noe jeg ikke visste jeg lurte på...

Forsiden til VG Nett lyste mot meg i morges: "Se sjelden, smertefull pinnsvin-sex her"!


Så, en liten avsporing:
Hva er forskjellen på meg og pinnsvinet? Rent bortsett fra at jeg er et menneske, og et pinnsvin er... ja, et pinnsvin?

Hadde en mann med pigger kommet etter meg hadde jeg løpt, løpt fort og strittet med hårspray`håret mitt! Nesten like stivt som pinnsvinets pigger. Bare nesten. Pinnsvinet har stutte bein, det har jeg og. Men jeg er større enn et pinnsvin. Mye større. Jeg kan løpe fort. Når jeg vil...

Kanskje jeg egentlig ligner litt på et pinnsvin? Et lite pinnsvin med piggsveis og stutte bein? Et lite lure-pinnsvin...

Hvilket pinnsvin "lurer" hvem? Er det han-pinnsvinet som bruker lang tid på å kurtisere hun-pinnsvinet, som til slutt gir etter? Er hun-pinnsvinet et ordentlig lure-pinnsvin som bare lokker han-pinnsvinet til å fortsette "jakten"?
Bare den som er pinnsvin vet...
Avsporing slutt.


I følge reportasjen hos NRK Sogn og Fjordane er dette en av få videoer av "pinnsvin i aksjon", "tør" du la være å få dette med deg?


Auauau - se den søte pinnsvin-kurtisen


0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP