onsdag 26. august 2009

Kenguru`kjerringa...

I dag har jeg sett at vi kaster ufattelige mengder papp og papir. Jeg vet hvor noe av det havner, hvordan det sorteres, hvordan det pakkes på nytt og hvor det sendes ut igjen. Enorme mengder papir! Skjerp dere folkens, ikke kast plast og annen dritt i papir`dunken! Det står faktisk folk og sorterer det ut, manuelt. Rart å se hvordan apparatet "etter at vi har kasta" opererer, det er en utrolig jobb som gjøres, og veldig spennende å se for en som aldri har tenkt over dette tidligere.


Utpå dagen i dag hentet vi leiebilen jeg skal ha i prøvetiden. En Ford Focus, med manuelt gir. Med MANUELT gir!! Skjønner du?


"Itte så gæli at det itte er godt for noe, sa kjerringa og ble sabla god på manuell giring"!!


Jeg har kjørt automat i 10 år eller noe sånt, lurte fælt på alle pedalene der nede da jeg skulle kjøre hjem. Er det riktig å trykke inn den nå, eller nå, eller.....ok, vi starter bilen på nytt....
Etter en liten kenguru ved Hertz og en nesten-kvelning i første rundkjøring var jeg i gang. Sjeleglad for at det ikke var kø på vei hjem. Tok meg noen runder i et par kraftige oppoverbakker vi har her for å se hvor mye/hva jeg kunne gjøre før den kveltes, det var faktisk en del, den tåler mye, cluet er: ikke slipp pedalene for fort, da går det gæli. Bakkestart er gørr, særlig hvis bilen triller bakover i kø.

Men, det gikk grådig bra. Ikke noe problem, skulle tro jeg aldri hadde gjort noe annet. Ja, ja, skal ikke overdrive min dyktighet her, det værste som kan skje er jo at jeg må starte bilen på nytt.
Jeg trodde det skulle bli mer ille å sette seg inn i en bil med manuelt gir enn hva det faktisk var, utrolig hvor fort man venner seg til enten det ene eller det andre.

Ser du et kvinnfolk hoppende langs veien i en sølvgrå Focus er det sikkert meg. Du får vinke og smile :) Jeg skal nok trives i denne noen måneder framover :)

Hva med dere, automat eller manuell??

2 kommentarer:

Kjerstin 27. august 2009 kl. 10:26  

Skal holde øynene oppe og ikke stå bak deg i en bakke;-))

Anonym,  27. august 2009 kl. 17:46  

Det går seg til, serru!! Vi har en av hvert, vi...veldig praktisk for glemmer man hverken det ene eller andre!

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP