onsdag 12. august 2009

Grøsselig nærme...

Kjenner jeg får frysninger når jeg leser nyheten om at en person er funnet omkommet i Glomma, på Sørumsand. De mistenker at det kan dreie seg om en båtvelt og at flere personer kan ha falt i vannet. Båten er en gummibåt.

Dette er litt for nære hjemme, og muligheten for at jeg kanskje kjenner eller vet hvem denne/disse personene er, er tilstede. Huff, håper ikke det...men grøsser...

Man leser om ulykker daglig både på nett og i avisene, men det gjelder jo aldri noen man kjenner, eller gjør det det?
Jeg følger oppdateringer videre på VG, Dagbladet og RB.



Denne sommeren tør jeg påstå at jeg omtrent daglig har lest om drukningsulykker. Er det flere enn normalt eller er det bare jeg som har bitt meg mer merke i disse nyhetene i år? Ikke vet jeg, men jeg synes det har vært mange. For mange. For mange familier som har fått en forferdelig beskjed.

En liten notis i avisen rommer så uendelig mange følelser. Det kan være ulykker med bil, vann, ild eller annet. Er det ikke skjedd noe "helt forferdelig" er det ikke mye spalteplass tragedien får. Men tenk all sorg som ligger bak enhver slik notis.




For noen år siden arbeidet jeg et sted hvor jeg var vitne til en arbeidsulykke. Forferdelig historie som endte med en ufør mann. Det påvirker meg ennå, jeg så ulykken på nært hold og kommer aldri til å glemme det.
En liten notis i avisen....

2 kommentarer:

Irene,  12. august 2009 kl. 21:35  

Ja, kjipt når det er så nærme... Det skjedde et drap 3 minutter unna oss natt til i går...ekkelt! Og ungene og jeg var vitner til at en fireåring druknet ved Langevannet tidligere i sommer :-( Tok tid før synet av dykkeren som bar den lille livløse kroppen opp av vannet ble hvisket vekk fra netthinnen...

Kristin 12. august 2009 kl. 21:38  

Uff, så tragisk!! Drap 3 minutter unna er i overkant nærme...håper ikke du kjente de.

Den 4-åringen som druknet ved Langvannet husker jeg at jeg leste om, det må ha vært en fæl opplevelse å se på nært hold :(

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP