torsdag 13. august 2009

En Sutter med skjelvende hender...


Ja, ja, ja! Jeg har sagt det tidligere og sier det igjen, jeg er en av disse fæle, illeluktende menneskene med slapp hud og gule tenner som røyker. Det er jo rene skjellsordet for tiden. Det virker som færre og færre yngre mennesker begynner å røyke, det er veldig bra.
Det er ikke tøft lenger, det er skikkelig ut! Helt ut, langt ut på landet, lenger enn det går ann å komme. Der er jeg. Har vært der i altfor mange år og har tidligere gjort noen halvhjertede forsøk på å slutte.


Leste boka til Allen Carr, "Endelig ikke-røyker". Det fungerte altså ikke. Mot slutten av boka sier han at om motivasjonen FORTSATT ikke er høy nok for å slutte å røyke skal man legge fra seg boka og starte forfra etter noen dager. Jeg la fra meg boka og den ligger pent plassert i bokhylla. Det har gått noen dager nå. Et par år eller noe sånt.


Kjøpte meg dvd`n til Torgrim Holte, "Stump røyken med hypnoterapi", dette har jeg skrevet om i blogginnlegget mitt "Hypnotisert av Torgrim" for noen måneder siden. Fungerte dårlig det også. Ble avslappet, men mistet på ingen måte røyksuget.


Helst skulle jeg ha tatt en pille som gjorde at jeg kastet opp hvis jeg tente en røyk. Ikke bare at jeg ble kvalm, men at jeg kastet opp. Det kunne kanskje ha hjulpet.


Nå kan det se ut som at det kommer nye flotte bilder på røykpakkene. Bilder av svarte lunger og mennesker som ligger i sykesenga, hyggelige bilder som forteller deg i klare ordelag hva som skjer når du ikke slutter.
Festlig for barna i familien og se pakkene ligge rundt. Lett å forklare barna hvorfor du presser i deg jævelskapet når slike bilder lyser mot deg.

Dattern i huset ble redd da reklamene om kols en periode gikk på TV, så det har absolutt sin virkning. Selv om det ikke er hun som skal bli redd da, det er det jo jeg som skal. Likte ikke reklamene jeg heller men det prellet av som vann på gåsa, jeg tente en ny røyk etter reklamen. En seig liten en, det er det jeg er.


Hvorfor skal det egentlig være så vanskelig å slutte? Jeg fnyser når noen sier at det ikke er noe problem, tenker at de sikkert ikke er like avhengig som jeg er. Jeg er dødsavhengig. Blir sur hvis jeg ser det kun er igjen et par røyk når klokka er 21.00 på kvelden. Vet det holder til dagen etter, men jeg må jo ha røyk. Blir sur når jeg tenker på å slutte. Nervøs for hvor forferdelig ille det vil være.


Men, egentlig vil jeg slutte. En dag skal jeg slutte. Må bare finne rette motivisjonen for å greie det, eller vente på denne pillen som gjør at jeg kaster opp.
Kom pille - Kom!!

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP