mandag 30. mars 2009

Hypnotisert av Torgrim....


Jeg er en røyker, en sånn ekkel røyker med dårlig ånde, slapp hud, grå i ansiktet, gule tenner og blasse øyne, rett og slett....en røyker.

Startet fast med de tøffe pinnene som 14`åring, smakte dritt men alle røyka. Det var tøft å røyke. Du var litt "ute" om du ikke røyka. Jeg var en av de tøffe. Som 14`åring hadde jeg hverken slapp hud, grått ansikt, gule tenner eller blasse øyne. Ikke dårlig ånde heller for jeg hadde overforbruk av Menthol munnspray. Det var nesten like tøft med munnsprayen som med røyken.


Jeg fnøs når røykeloven kom og vi ikke lenger skulle få røyke på discotek og restauranter. Særlig det var populært! Særlig det kom til å vare lenge! Særlig det kom til å komme folk på utestedene da, når man ikke kunne røyke. Særlig!!

På ferie i Danmark et par år etter at røykeloven inntraff hos oss tenkte jeg stikk motsatt. Særlig smart at de sitter inne og røyker, også her som vi spiser??? Utrolig hvor fort man tenker annerledes bare man blir vant til det.

Det kunne ikke lenger falle meg inn og røyke inne i huset vårt, det gjorde vi tidligere. Det kunne ikke falle meg inn og røyke på restaurant heller, dårlig luft når man koser seg med god mat? Det hører ikke sammen lenger. Men en liten kjapp røyk på et utested kl 02.00 kunne jeg nok ha klart.


Flere ganger har jeg gjort noen mindre tapre forsøk på å slutte å røyke, ikke så veldig helhjertet kanskje, men jeg har forsøkt, noen timer i hvert fall.... Tror jeg er en hard nøtt å knekke. Har akkurat kjøpt Torgrim Holte`s dvd "Stump røyken med hypnoterapi". Det sies at 9 av 10 greier å slutte ved hjelp av hypnoterapi. Jeg er muligens den 10`nde...? Har hørt på den en gang i helga.
Først følte jeg meg litt "dust" der jeg satt og fokuserte på et punkt i taket, men etter hvert som Torgrim pratet klarte jeg faktisk å slappe av. Jeg innbiller meg selv at jeg når som helst kunne ha åpnet øynene og sagt "gidder ikke mer", men jeg gjorde ikke det. Jeg slappet av. Slappet skikkelig av faktisk, helt til katta klora på verandadøra og ville inn. Det var nok en strek i regninga, mulig jeg ikke var "nok" i hypnose. Om det er innbilning eller ei så tror jeg at lysten på røyk var noe mindre denne dagen enn tidligere, men jeg har ikke sluttet. Har heller ikke gitt opp. Skal høre på dvd`n noen ganger til før jeg avslutter også dette kapittelet som et tapt forsøk. Egentlig "vil" jeg jo ikke slutte, bare føler at jeg bør....


Men, tror at jeg er en skikkelig hasselnøtt altså, eller den 10`personen i rekka 9 av 10.....


Noen som har forsøkt denne, og med hvilket resultat??

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP