mandag 2. mars 2009

Jeg burde ha gjort det......


Men har jeg det?

Nei! Jeg er en av de som fortsatt ikke har måkt snøen av taket. Men jeg har vurdert å gjøre det, har bare ikke kommet så langt ennå.... I følge meningsmålingen på vg.nett er jeg ikke alene, det store flertall har så langt gitt blaffen i å måke. Har hatt mer enn nok med å måke gårdsplassen for å få plass til bilene, men gårdsplassen kan man jo ikke få i hue? Det er snakk om å prioritere, og taket er foreløpig ikke prioritert, ikke hos meg heller. En unnskyldning kan være at jeg har vært syk ei uke, feber og greier. Derfor har jeg ikke måkt taket. Bare tull selvfølgelig, for hadde jeg vært frisk hadde jeg ikke måkt da heller.

Har hørt at taket skal tåle 250 kg pr m2, det kan da ikke være så mye snø der? Ser ut som en del, jeg aner ikke hva det veier det som ligger på taket. Det detter nok ikke ned, det ville jo ha vært veldig ille. Bra vi sover i kjeller`n, hvis det raser om natta vel og merke... Raser det "nå!" er jeg i trøbbel.

Rimi-butikken i Larvik er i trøbbel. De hadde ikke måkt snø av taket, det raste sammen i dag. Heldigvis kom alle seg ut og ingen ble skadet. Det kunne ha gått riktig ille. Tenk deg følelsen av å være inne i butikken når taket "kommer", du hører det skjer og løper! Løper fortere enn du pleier. Forferdelig følelse. Takk og pris - igjen - at det gikk bra med alle og at det var få personer inne i butikken da uhellet først var ute.


Hva med dere? Har dere måkt vekk snøen fra taket ennå?

3 kommentarer:

Anonym,  2. mars 2009 kl. 22:44  

Skal man måke med rett rygg? Men det er jo mye mer slitsomt enn å måke med bøyd rygg.

Kristin 3. mars 2009 kl. 17:02  

Enig! Ser mer slitsomt ut......men kanskje riktig måte å gjøre det på....

Unknown 8. mars 2009 kl. 14:40  

Sjekk ut denne: http://ekelundsmed.no
Med denne er det ikke slitsomt lenger.. Det er nesten gøy å måke taket når det blir så lett

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP