fredag 6. mars 2009

Tidsinnstilte bomber....

Det hadde jeg aldri trodd!

Han var så stille, aldri noe bråk!
Verdens snilleste nabo, alltid hjelpsom!

Hvordan er det mulig?


Hver gang det skjer, høres det samme koret. Aldri ville noen trodd at han kunne gjøre noe sånt (jeg skriver "han", fordi det oftest er menn som utfører disse handlingene).

"Noe sånt" er i dette tilfelle drap på kona og deres 4 barn. En mann drar på jobb, for deretter å dra hjem og ta livet av hele familien. Nå er han på rømmen. Denne mannen hadde faktisk en forhistorie som kriminell, men ikke alltid har de det.

Han giftet seg denne uken, på sin egen bursdag, og hadde nettopp blitt far til ei lita jente.

Hva skjer?

Hva er det som får menn til å utføre slike handlinger? Hvorfor er det aldri noen som føler på seg at "noe" kan skje, alltid er familie, naboer og venner overrasket over at akkurat denne personen kunne få seg til å gjøre noe slikt. Hvordan er det mulig å kamuflere at du har tenkt å dra hjem å ta livet av hele familien, for det er klart at dette er planlagt. Man finner ikke ut at man utfører sånne handlinger "på sparket".

Hvordan kan man se sine egne barn i øynene, og så ta livet av dem??

Jeg skjønner det ikke, på ingen måte skjønner jeg det.

Det er kanskje bra...

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP