onsdag 4. mars 2009

Etter 20 er forfallet i gang...


Tragisk! Føler meg ikke akkurat eldgammel, men etter fylte 20 år er altså kroppens forfall i full gang. Jeg er 36 så forfallet hos meg er altså godt i gang.

I artikkelen "Disse kroppsdelene eldes først" kan man kose seg med hva som forandrer seg når.


Jeg har nå et uvisst antall mindre nerveceller i hjernen enn hva jeg hadde da jeg var 20. Når man nærmer seg 40 mister man ca 10.000 nerveceller om dagen. Om dagen!! Dette gjør at hukommelsen og koordinasjonen blir dårligere. Vesentlig dårligere etter fylte 40, glad jeg ikke er der ennå.

Menn begynner å miste håret når de runder 30. Godt jeg ikke er mann! For hår har jeg.
Håret begynner å bli grått i denne alderen, her ligger jeg litt foran skjema for jeg plukket mine første små grå i en alder av 25. Plager meg ikke nevneverdig, men farger håret, så litt plager det kanskje allikevel. Har ikke voldsomme mengder med grått hår, men en tust her og der. Nok til at den kunstige fargen er kommet på plass.

Man får hengepupper etter fylte 35. Jeg har ikke voldsomme mengder pupper heller, men de skal visstnok ha begynt å henge. Ja, ja.....

Når man har fylt 35 begynner skjelettet å reduseres, dvs at vi krymper! Blir mindre og mindre......litt i hvert fall......jeg bør ikke bli så mye mindre for da synes jeg ikke lenger.....


Festlig med forandring......eller?

2 kommentarer:

Anonym,  8. mars 2009 kl. 17:31  

hehehe, takk skal du faaen meg ha...Må du minne meg på sånt forfall:) husk hvor eldgammel jeg er da.. ingen nerveceller igjen jeg snart. hehehe.kos deg med snøen og hesten!!
klem fra kusinemor...

Kristin 9. mars 2009 kl. 11:58  

Det kan du si kusinemor :)) Neida, du er ikke gammel, du har bare litt færre nerveceller enn meg, hihi.......men jeg kommer fort etter....

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP