lørdag 15. august 2009

Tilfeldig, eller ikke?

Våkner og føler at øyet er litt klistret på en måte, atal følelse av å ha noe hengende over øyet. Ser meg i speilet og ser at jeg har fått en delikat liten pølse der det skulle vært et øyelokk. Synderen er gårsdagens ekle mygg i stua, tror jeg. Vi har kjøpt oss stilig Max Smekker. En sånn dings som griller insekter og ser ut som en tennisracket. Vi klasker rundt og brenner mygg, fluer og alt annet insektsgørr. Denne myggen fikk vi ikke tatt. Han svirra rundt oss og jeg kjente han stakk. Det klør litt på øyenbrynet. Drittmygg. Jeg fikk tatt den til slutt. Død. Men pølsa på øyelokket er der....



Litt tilbake til i går. Vil ikke fortelle så mye rundt dette med dyretolken jeg har kontakt med, men litt skal dere få høre. En utrolig spennende samtale i går ettermiddag ga meg ny informasjon om hva, hvor og hvorfor. Igjen kom det opp ting som i mine øyne ikke kan forklares på annen måte enn at denne damen kan det hun gjør. For ordens skyld kan jeg nevne at hun bor på en helt annen kant av landet enn hvor vi befinner oss. Jeg kjenner henne ikke, hun sier ting hun ikke kan vite. Det er sånn jeg føler det. Men det er en "tigerkatt" som spiller en rolle. Den er hvit med tigrete striper.

Gleder meg til at samboeren min kommer hjem slik at jeg kan få fortalt han alt det spennende dyretolken har sagt. Han er middels interessert, han er skeptikeren. Alt kan forklares mener han, men sier samtidig at om Jessy virkelig skulle finne på å komme hjem er det selvfølgelig veldig bra. Han mener det. Han savner også Jessy og vil ha henne hjem igjen. Synes kanskje at det er litt rart at dyretolken sier et par av tingene, men det kan jo være tilfeldig. En katt kalt "tigerkatten" spiller en sentral rolle i historien. Ingen av oss kjenner igjen en sånn katt fra feltet vi bor på.

Vi sitter på verandaen og prater. Gjennom hekken kommer en hvit katt med tigrete striper. Samboeren min ser den først. "Se der", sier han. Jeg ser overrasket på katten jeg aldri har sett før. Den står rett nedenfor hekken og ser på oss, mønstrer oss. Helt merkelig. Bare står der og ser. "Bilde, bilde", tenker jeg. Tar fram telefonen og går sakte mot den mens jeg lokker for at den skal stå rolig, akkurat der. Bare litt nærmere så skal jeg ta bilde. Den ser fortsatt på meg. Løper ut gjennom hekken samme vei som den kom. Borte! Fikk ikke tatt bilde.

Helt merkelig. Plutselig ut fra ingenting kommer en katt helt lik den dyretolken har snakket om. Det kan selvfølgelig være tilfeldigheter. Er ikke sikkert det er den katten? Men, den var hvit, den hadde tigrete striper, og den sto liksom og studerte oss.
Vi fikk begge en merkelig følelse i magen, merkelig....

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP