mandag 24. august 2009

Alt er ikke alltid sort eller hvitt...

Noen ganger hører man en historie som involverer flere personer, noen ganger deg selv, andre ganger andre.
Noen ganger hører man kun historien gjenfortalt av en person. Noen ganger kan historien bli helt annerledes om man også hører den andre parts oppfatning av saken.

Sakens kjerne er, alt er ikke alltid sort eller hvitt, det kan være flere farger du ikke ser, hvis du ikke spør. En sak har alltid flere sider, og de tøffe velger å høre begge sider før man selv danner seg en mening.

Så hvorfor skriver jeg dette? Jeg skal ikke gå i detalj. Noe skjedde for lenge siden, en trist historie med flere involverte. Jeg fikk jeg et spørsmål om hva, hvorfor og jeg satte stor pris på å kunne fortelle min versjon. Personen som spurte fikk et bilde av saken som nå inneholdt flere farger enn sort og hvitt.

Takk for at du spurte...

Jeg har hørt meg selv, og andre, blitt fremstilt som "den slemme" i enkelte situasjoner hvor noe er skjedd. Ikke så rart om man kun velger å høre den ene parts versjon. For den ene part oppfattes situasjonen akkurat slik som den blir fremstilt, men det er allikevel kun den ene parts historie.


Det er ikke alltid lett, men døm ikke uten å ha hørt alle versjoner.
Det finnes alltid en grunn til at man handler som man handler.


Det var dagens hjertesukk. Jeg har i hvert fall hatt en knakanes fin helg. Helt "slæpp off" på fredag, utrolig morsomt utdrikningslag på lørdag og vasking av bil på søndag. Hadde nytt bosted på Statoil noen timer og en flott date med støvsugeren. Bilen ble bra og i dag skal den leveres tilbake.


Litt tilbake til utdrikningslaget, fytti katta så morsomt. Situasjonen der Siri ble sendt på OBS for å handle resulterte i maveknip på grunn av latterkrampe. Hun skulle handle gitte varer uten å ta de ut av hyllene. Hun måtte altså "stjele" varene fra andres handlevogner. Det er lenge siden jeg har ledd så mye som da hun med målbevisste ben, røde enorme solbriller, pysjbukse, sexy undertøy og perlekjede stjal varer i kurven til både unge og gamle. De måpte selvfølgelig over frekkheten hennes, noen ble også litt sinte, andre måtte le....de skjønte nok at det var utdrikningslag på gang.

Utrolig vellykket dag og kveld!!!

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP