tirsdag 11. august 2009

Sakte glir sekundene....

Jaggu flyr tida fort når man har mye å gjøre. Det har ikke jeg.... Ser på telefonen, kunne det passe noen å ringe? Ringe nå? Ringe mange ganger?? Ikke det nei, ja-ja, jeg sitter nå her og venter da....

Normalt hadde det nok vært greit at det ikke ringer så mye. Da hadde jeg funnet nye prosjekter, ringt ut, booket møter....men ikke nå. Ingen flere møter skal bookes for meg her og det er 14 dager til jeg starter i ny jobb. Fram til da sitter jeg inne på hovedkontoret og svarer telefonen, legger inn ordre, skravler med kollegaer. Hyggelige kollegaer, så det er helt ok å være her, det er bare det at tida flyr så vanvittig sakte når ingen ringer. Misforstå meg rett, det ringer noen, og det kan virke som de alle ringer på samme tid, men så er det lang tid uten at noe skjer. Sakte glir sekundene avgårde...

I går var verdens trøtteste dag. Knapt noen telefoner og regnet høljet ned. Kjente jeg ble trøttere og trøttere. I tillegg sa det "knekk" hver gang jeg bøyde ryggen så jeg tror jeg hadde krangla litt med madrassen natta før. Ferien er tydeligvis over for alle dro hjem samtidig med meg i går, lange køer inn mot og ut av Oslo. Heldigvis hadde min gode halvdel laget klar middagen da jeg kom hjem. Pølsegryte. Hodet føltes dobbelt så tungt som vanlig så jeg la meg i badekaret, mmm, da ble jeg trøtt så jeg tok en time "på øyet" etterpå. Tror man blir ekstra tung i kroppen av å ikke ha noe å gjøre....

Utpå kvelden var jeg i kjempeform. Elise sitter nede og spiller DS, ser på TV, skravler på MSN. Halvdelen sitter nede og spiller strategispill. Jeg drar fram SingStar.
Det var den kvelden....

Nå har vi planene klare for det vanvittig rotete lille rommet oppe. Gjesterom har vi tenkt lenge, men kjedelig å ikke bruke det til noe annet også. Det blir spill/karaoke/fotball`rom. Vi håper vi får plass til den gamle hjørnesofaen fra stua der inne. Så hiver vi en aldri så liten TV på veggen, og vips så har vi et slikt rom. Sofaen kan også res opp når vi har gjester som ønsker å ligge over, moren min for eksempel. Det er stort sett hun som ligger over, og en og annen slapp sjel på nyttårsaften...
Kanskje jeg skal begynne å rydde rommet i ettermiddag? Eller en annen dag?

Planen er klar...



3 kommentarer:

Unknown 12. august 2009 kl. 00:20  

Jeg likte overskriften din, og selvom (på tross av) at jeg har en interiørblogg, liker jeg at folk skriver... Så jeg kommer innom igjen. Vi bor også i Sørum :o)

Kristin 12. august 2009 kl. 08:25  

Takk for kommentaren Ninni, hyggelig at du "kom innom" :))
Jeg har sett litt på interiørbloggen din og den er veldig fin.

Kristin 12. august 2009 kl. 08:25  

Jeg mente Nanni.... :))

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP