onsdag 5. august 2009

En investering i fremtidens drømmer...

Så er det bestemt, ikke akkurat nå altså, men nytt for noen av dere lesere vil jeg tro. Så snart tomta vår på Sørumsand blir solgt skal vi kjøpe oss en hest til.


Se mer info her.


I dag har vi go`gutten Zorro, en blanding av fjording og traver, verdens nydeligste men egner seg litt dårlig på hinder over 1meter. Ikke det at det er et problem for meg, jeg hopper ikke hinder, i hvert fall ikke noe over 40cm. I hvert fall ikke ennå.

Jeg har kun ridd litt, gikk på kurs i fjor høst og synes det er utrolig moro, litt skummelt og samtidig spennende. Det har allikevel ikke blitt til at det er jeg som rir, det er Elise som gjør det, og hun gjør det bra. Utrolig flink er hun. Hun startet på rideskole allerede da hun var 5 år så det begynner å bli noen år på hesteryggen.

Drømmen hennes er å delta i ulike cup`er, forhåpentligvis klare å kvalifisere seg til Oslo Horse Show før hun er 16. Det er drømmen, den betyr alt. Hun er 12 år og målet har vært klart i flere år allerede, helt siden vi var på Oslo Horse Show første gang.

Tiden er inne for å hjelpe henne litt på veien. Ny hest. Spranghest. Det er en lang vei frem til eventuell deltakelse i Norges største hesteshow, men hun vet hva hun vil, hun vet det blir vanskelig. Er det noen jeg har tro på skal greie det så er det henne, og det sier jeg ikke kun fordi jeg er den stolte moren, jeg sier det fordi jeg vet hvor flink og hvor målbevisst hun er.

Zorro`gutten skal jeg ri når den tid kommer, det blir mer enn nok utfordring for meg. Det har aldri vært noe tema å selge han, han er gromgutten. Elise har lovet meg å være ridelærer.
La oss alle håpe hun ikke skal ha meg til å sette utfor hindere lik de hun og Zorro hopper i videoen under her..



2 kommentarer:

Kjerstin,  5. august 2009 kl. 11:19  

Ja jeg ser du har noe å ta etter Kristin:-) Lykke til med tomtesalg og hestekjøp! PS Hanoveranere er fine he he;-)

Kristin 5. august 2009 kl. 11:25  

Hehe, du synes vel du ser meg!! Må bare stripse fast ben og armer og sal og hodelag så går det bra :))
Du kan få prøve du og hvis du vil :)

Takk skal du ha forresten, og jeg er enig i at Hanovere er fine.
Vi får se hva det blir, en sportsponny av noe slag regner jeg med....

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP