onsdag 19. august 2009

Den som lite vet, han lite glemmer....

...er et norsk ordtak. Jeg kan jo alltids skrive den om: Den som vet mye, han mye glemmer.... Dette passer på oss akkurat nå, i hvert fall det med å glemme, men det kommer jeg tilbake til.


Gårsdagen rant bort, ikke bokstavelig for været var bra, men kvelden gikk fort. Dro hjem fra jobb kl 15.00 i går, fortere enn flint nå som jeg er inne i siste uka i denne jobben, ikke noe overtid som kaller eller ekstraordinære arbeidsoppgaver som skal gjøres, egentlig ikke så mye å gjøre i det hele tatt. Jeg svarer telefonen, jeg legger i ordre, jeg drar hjem når 8 timers arbeidsdag er over. Slapp unna det meste av køen når jeg dro på denne tiden. Det skal jeg gjøre i dag også.


Klin gærne på en tirsdag kjøpte vi taco til kveldskosemat. Før vi fikk inntatt herligheten skulle vi leke søppeltømmere. Etter at vi "ryddet" gjesterommet ble hengeren full av dritt og dette skulle tømmes. Avgårde til deponiet og fram og tilbake mellom containere med plast, farlig avfall (ja, vi fant et gammelt batteri), trelast og restavfall. Må jo lære meg dette nå, jeg som snart er i bransjen.

Deretter dro vi videre til et transportfirma og hentet den nye Skjåk skjenken til spisestua vi har kjøpt. Vi kan egentlig ikke huske å ha kjøpt den, det må være veldig lenge siden den ble bestilt. Husker vi satt på nettet og tittet på møbler tilhørende spisebordet vårt, Skjåk. Men at vi bestilte den? Ja, ja, plutselig lå regninga i postkassa, 10.000,- kroner (håndlagd kan du skjønne!!), og skjenken befant seg hos et transportfirma i nærheten. Synes nok den så en smule pinglete ut i den "lille" esken men da vi fikk plassert den ble det ganske fint. Nå vil vi ha hjørneskap til å henge på veggen. Bestiller vi den nå har vi glemt det om et år, og da blir vi like overrasket som vi ble da skjenken kom. Gøy!


Er det flere der ute som er litt surrehuer? Flere som har bestilt noe for så å ha glemt det før leveransen plutselig "står i døra"? Mulig det bare er oss...det er sikkert bare oss....surrehuene...men håndlagd er den...

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP