onsdag 18. februar 2009

Mørket lurer... Lyset vinner...

Noen ganger føler jeg meg tom. tom for energi. tom for krefter. Ikke sliten, ikke opplagt. Ikke deppa, ikke glad. Er det mørket?

Lei kulda, lei alle klærne, glad jeg ikke fryser. Glad jeg bor i et hus. Glad jeg har jobb. Glad jeg har dyr. Glad jeg har en familie. Men føler meg allikevel tom. Hvorfor?

Vet ikke. Noen ganger er det bare sånn. Føler meg litt utafor uten å skjønne hvorfor. Har jo ingen grunn til å være deppa? Kanskje jeg bare sov dårlig i natt?

Tror det er mørket. Gleder meg til sola kommer fram igjen. Lyser opp tilværelsen og gir energi. Sola er god! Varm og god!

Egentlig er jeg nok bare lei vinter og snø. Mest mørket. Blir trøtt når det er mørkt. Ekstra trøtt når det er ild i peisen, varmt og godt. Har det egentlig veldig bra. Ingen grunn til å føle seg nedfor.

Lukker øynene. Hører det spraker. Hører jenta mi som ler. Hører samboeren min ler. Smiler. Tomhetsfølelsen er borte. Smiler. Ikke mye som skal til.

Helt klart, det er mørket. Snart er det påske. Snart kommer den varmende sola. Gleder meg. Da skal jeg orke å gå tur igjen også. Det er godt å røre litt på seg, føles veldig godt å sette seg ned etterpå.
Er på stallen. Blir mørkt mens vi er der. Orker ikke gå tur når vi kommer hjem. Altfor mørkt. Snart blir det lysere, litt lysere for hver dag. Gleder meg for hver dag. Så kommer våren. Den beste årstiden av de alle. Man kaster ytterjakka, nyter solstrålene. Så sommer. Bader. Griller.

Jeg har mye å glede meg til. Først skal jeg glede meg over denne kvelden. Over at familien min er her. At de ler. At vi har ved i peisen som varmer. Dyra sover foran peisen. Koser seg masse. Vi har det bra. Ikke alle som har det.

Har ingenting å klage over, og jeg koser meg...... gjør jeg det.....

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP