søndag 1. februar 2009

Enda en "etter-jul`egave" for oss med stor rompe??

Noen av oss har rompa full av gjeld og gleder oss som unger på julekvelden så fort vi hører ordet "rentekutt"!! Jeg er en av dem....
Det er ikke alle som kjøpte bolig når de var "billige", og selv om vi kanskje gjorde det, så er det jo alltid muligheter for å skaffe seg mere gjeld, om det er ny bil, båt, campingvogn, hest, oppussing, ny sofa, tur til månen eller "gud vet hva"! Nå skal ikke jeg klage så veldig mye, men jeg kjenner på gleden over at renta kanskje kuttes med 0,5 prosentpoeng!! Og enda mere fram mot sommer`n :)
Det gjenstår selvfølgelig å se at vår bank følger Norges Bank da, men det tar jeg som en selvfølge....!?

Men, her sitter jeg og lurer på hva jeg skal bruke de "ekstra" pengene til..... Rett over veien sitter kanskje en som nettopp har mistet jobben. Daglig møter jeg på historier om de som har mistet jobben, en tragedie for de som er berørt. Om jeg ikke kjenner de selv, så rører historiene meg. Det er folk som deg og meg, folk med gjeld som skal betjenes og som får nye regninger dumpende ned i postkassa hver dag.... Hvordan greier de det? Søke nye jobber i et marked som er mettet? Klarer dere å være positive?
Det er dere jeg tenker på!
Jeg har det bra som jeg har det jeg.....

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP