mandag 9. februar 2009

Hjelp! Jeg har blitt mor til gele-barn!!


Da jeg var gravid hadde jeg en drøm jeg aldri har glemt.

Jeg har to barnevogner jeg går tur med. I den ene vognen ligger to barn, i den andre ligger tre. De er så søte, om det er jenter eller gutter vet jeg ikke, men jeg er stolt. Så utrolig stolt over å gå med disse to vognene, det er ikke vanskelig heller. Jeg smiler. Jeg går, etterhvert kommer jeg til en hule. En hule i fjellet. Midt i rommet er det en stor kjele med vann, det er tent opp ved under kjelen og det bobler i vannet. Jeg tenker på suppe, det lukter godt. Jeg tar med vognene inn, setter meg på en stein, det er varmt, det er godt, det er suppe i kjelen.

Barna er så søte og snille, ikke en lyd lager de. Jeg sitter og nyter stillheten, luktene, roen jeg har. Så hører jeg en lyd. Jeg går til vogna, ser ned i den hvor det ligger to små barn, smiler, hyler! Barna er ikke barn lenger. De er i ferd med å bli til gele klumper. Jeg løfter de opp men de forsvinner som gele mellom fingrene mine. Jeg løper til vogn nr to, ingen barn igjen der heller, bare gele, slik som gele er før det stivner ordentlig.

Jeg våkner svett og skjelven, må ut å ta luft.

I ettertid har jeg prøvd å finne ut hva denne drømmen skulle bety. Jeg har ikke klart å forstå den, men jeg har aldri glemt den.
Kanskje drømmen ville si at det var en forandring på gang? Drømme-forandringen var ille. Og ille var bare forbokstaven.

Virkeligheten var ikke ille, men forandring? Det er klart det ble forandring...den største forandringen i vårt liv, og aldri har jeg vært mer glad!

Jeg synes det å tyde drømmer kan være vanskelig, du kan lese mer om hva våre vanligste drømmer betyr her.
Kanskje har du også hatt drømmer du ikke forstår?

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP