lørdag 14. februar 2009

En nysgjerrig liten rotte...

Vannmenn trenger frihet og handlingsrom. Å være sterkt bundet til enkelt personer eller intimitet gjør dem frustrerte og rådløse. Vannmenn liker derfor å ha mange venner. Kommunikasjon er sentral for å utvide horisonten.Som et resultat av dette viser det seg gjennom at vannmannen er omtenksom overfor andre.

Dette er meg, for jeg er en vannmann. Født i året 1973 og en rotte i følge kinesisk astrologi. Jeg er av natur utrolig nysgjerrig, to ganger har jeg bestilt årshoroskop av Hai Lee Yang. Elsker å sette meg ned i sofaen med kaffekoppen ved siden av meg, lese om hva som er typisk og ikke-typisk meg selv, og jeg innbiller meg at det er utrolig hva som stemmer av det som står skrevet.

I horoskopet sto det i korte trekk at jeg ville være i "deep-shit" økonomisk høsten 2008 hvis jeg ikke tok noen grep. Med huslån, billån, campingvognlån og tomtekjøp ble det mange utgifter i måneden, vi refinansierte i august og hverdagen ble betydelig enklere. Så kom finanskrisa og økte renter, det gikk bra.
Horoskopet har fortalt mye om meg selv, mye om barndommen min stemmer utrolig bra. Mye om min personlighet stemmer, noe skulle jeg kanskje ønske ikke stemte så bra, men det stemmer....

Når jeg en gang dør er jeg overbevist om at jeg treffer igjen alle de jeg har vært glade i. Jeg vil ikke kalle meg kristen, jeg går aldri i kirken bortsett fra i begravelser og bryllup, men jeg ser ingen grunn til å leve her i 70 år for så å bare bli død. Hva er meningen med det? Selvfølgelig er det noe mer, selvfølgelig skal jeg møte igjen de som er blitt borte her, da skal jeg få svar på spørsmål om alt jeg lurer på. Det er ikke lite jeg lurer på! Hvorfor noen har valgt å ta sitt eget liv for eksempel? Gleder meg til å se dere alle igjen, men håper det er lenge til ennå altså. "Bestemor og bestefar på Etterstad" gleder jeg meg veldig til å se igjen. Jeg synes jeg lukter kamferdrops når jeg tenker på de. Det er mange år siden dere døde, om noen år ses vi igjen. Det er jeg sikker på!

Noen utdrag fra mitt personlige horoskop kan leses her:
Ascendant Trigon Mars
- yrkesmessig livsbane: Personligheten din er grov eller likefrem, og du investerer energi og entusiasme i alt du gjør. Din aggressive og altfor defensive holdning bringer deg i en konkurransesituasjon i forhold til andre. Det fører til mange arbeidskonflikter. Du er alltid villig til kamp. Likevel er du effektiv i dine handlinger så lenge du har frihet til å bestemme ting selv. Du er en god general, men en dårlig diplomat.
- personlig livsbane: Du gjør et voldsomt inntrykk, og folk blir som regel litt nervøse når du er tilstede. De som kjenner deg godt, vil verdsette din åpenhet, men de saktmodige og følsomme vil unngå ditt selskap - men det bryr du deg ikke om. Du er selvrådig og lettsindig og er derfor ofte utsatt for uhell. I utgangspunktet er du åpen og ærlig, så folk vet hvor de har deg.
Neptun i 4. Hus
- personlig transcendens: Atmosfæren omkring deg i din barndom var av en eller annen grunn farget av sorg. Det kan ha noe å gjøre med en forelder som var syk eller som følte seg forlatt eller ensom eller ulykkelig av annen grunn. Som en konsekvens av dette kan du ha vanskelig for å riste en ubestemmelig følelse av utilfredshet eller ulykke av deg. Det hjelper muligens å vite at denne følelsen utelukkende skyldes det du har lært i din oppvekst. Sett fra en positiv side får din følsomhet overfor andres humør deg til å bekymre deg om din partners og dine barns behov. Du blir muligens noen ganger nødt til å akseptere noe av et offer senere i ditt familieliv. Det er viktig for deg å akseptere at visse ting ligger utenfor din kontroll.

Hva mener dere?
Har dere tro på at det er mulig å finne ut noe om en person ut fra fødselstidspunkt og sted for fødsel?
Er det et liv etter døden?

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP