fredag 6. februar 2009

Det var da pokker så vanskelig det skulle være!

Heldig er jeg som har bil, føler jeg i hvert fall selv. Jeg kan kjøre hvor jeg vil og når jeg vil. Jeg slipper å bruke bena for å gå i butikken for eksempel, veldig deilig. Har aldri vært så lat som etter at jeg fikk "lappen" men gosh så deilig!
Stamper i kø daglig gjennom alle Oslo`s tunneler på vei gjennom byen, noen sitter på toget, de slipper kø, men har ikke frihet til å kunne dra akkurat når de vil. Det har jeg.
For jeg har bil og kan kjøre akkurat når det passer meg.

Prøver å ikke irritere meg over alle de andre elendige sjåførene, de er det mange av, jeg er ikke en av dem. Jeg kjører pent jeg, litt over fartsgrensa kanskje, men aldri uforsvarlig. Tror jeg da, hva de andre bilistene mener vet jeg ikke......
Jeg koser meg når jeg sitter i bilen, også i kø. Da kan jeg se hva alle andre som sitter i bilene sine driver med, om de peller nese, biter negler, drikker kaffe eller snakker i telefonen. Det er ikke lov, men det er det ingen som bryr seg om.
Jeg bryr meg, jeg har dings i øret så jeg kan prate så mye jeg vil. Betalt av jobben. Ikke alle har dings i øret har jeg sett.
Jeg er selger og kunne aldri hatt denne jobben uten sertifikat. Område jeg skal dekke er stort, litt håpløst å ta buss og tog fra A til B, det nytter ikke.
Det sier seg jo selv! Ligger i korta! Banna bein!

Ei dame i Sør-Korea er 68 år. Det er sikkert mange 68 år gamle damer i Sør-Korea men denne er spesiell.
Hun prøver å skaffe seg sertifikat.
771 ganger har hun forsøkt, nesten hver dag siden 2005. Dette kaller jeg en standhaftig dame med sterk viljestyrke.
Det er teorien som er vrien, hun må ha 60 riktige av 100 mulige. Hun ligger normalt mellom 30 og 50, alle de 771 gangene hun har forsøkt.

Noen som - med hånden på hjertet - kan si at de har den samme viljestyrken som denne damen? Jeg bare lurer...


Min kjære datter sier alltid "gul bil -gul bil - bilkræsj" når vi er ute og kjører - og hun ser en gul bil. Har gjort det i flere år, der er hun veldig standhaftig......

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP