mandag 16. februar 2009

Det er den dagen i dag...

Klokka er 07:15 og jeg står ute og "trekker frisk luft". Har satt i gang bilen for å få litt varme i den før jeg drar innover mot byen. Selv om det har snødd går det sikkert greit innover i dag, vinterferie og alt. Pc`n har jeg allerede satt på, det er det første jeg gjør når jeg har fått på øyer (linser) og skylt vekk lykketroll-sveisen.

Hviiiiiiiiiiiin!!
Jeg ser på veien at det begynner å bli en mistenkelig kø-dannelse, å nei, da har noen kræsja! Håper det er gått bra, håper ikke det er noen jeg kjenner... Neida, sikkert ikke kræsj, men køen blir lenger, nysgjerrig, veldig nysgjerrig, prøver å se ut mot veien for om mulig å se noe, men nei, ser ingenting.....æsj.......

På tide å hente bikkja å gå en tur? Nei, gi deg! Så nysgjerrig er jeg bare ikke!

"Santia, kom!", hoppende logrende ser hun på meg med store øyne. Jeg henter to bæsjeposer. Skrur av bilen. Håper hun er veldig på snuser`n så jeg kan få sett litt. Tar på båndet og trasker bortover fortauet, snus, snus, der blinker det, litt lenger ned i veien. Pratet med min bedre halvdel før jeg gikk, han ba meg ta med kameraet, men et sted går grensa, vel, har jo kamera på mobilen hvis det skulle passe sånn. Det passet sånn. Sender en mms så han blir oppdatert. Er jo ikke så ofte det er kræsj her.
Bondekjerring er jeg. En sånn som titter ut av vinduet, bak gardina, hvis jeg hører lyder. Alltid nysgjerrig. Grusomt nysgjerrig.


Med lange øyne ser jeg på de to bilene som har kjørt i hverandre. Gørr! Da kan jeg bare glemme å kjøre inn den neste timen, får vente litt. Trenger ikke sette meg i køen når jeg kan jobbe hjemmefra.


Klokka er litt over 9 og jeg har satt på bilen igjen. Det går greit på veien nå, på tide å komme seg inn til byen. Min bedre halvdel ringer, "har du dratt"?, jeg svarer som sant er at bilen og jeg snart er klare for å bevege oss innover. "Glem det", sier han, "trailere står i kø ved Hvam, uten kjetting".
Mandag morgen. Men, det kunne ha vært vesentlig verre. Det kunne ha vært jeg som kræsja, det kunne ha vært jeg som sto på E6. Glad det ikke er meg.

Jeg skrur av bilen igjen, i dag er tydeligvis dagen for hjemmekontor.
Det er den dagen i dag.
Det går helt fint. Telefonen ringer like mye hjemme som den gjør på kontoret, pc`n er alltid på og jeg er mobil.


Og jeg har ikke kræsja i dag.

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP