tirsdag 7. april 2009

Skulle så ønske...

Sitter på stallen. Lukter hest her. Gjørme og hest. Bæsj også. Det hører med, ordentlig god lukt i fra et sted hvor vi bruker mye tid. Elise har møkka boksen. Trengte ikke mere flis i dag, var fylt opp godt i går.

Hentet Zorro på beitet, skikkelig gjørmete der nå, men det gjør ingenting, et tegn på at snøen er blitt borte. Zorro står bindt langs gjerdet til ridebanen, Elise børster han. Ørene er framoverbøyd, ser ut som han skal sovne. Koser seg. Både Elise og Zorro.
Elise henter hinderstøtter, lager sprangbane. Skal øve til stevne som skal være på Berg nå i April. Jeg ser hvordan hun koser seg. Ser hvordan hun ser på Zorro med kjærlighet i øynene. Han er alt. Han er hennes.

Han får på salen, paddocken er under så det skal være mykere når de hopper. Tenker på alt. Elise sparer ofte penger. Det meste brukes på Zorro. Nye børster. Ny paddock fordi musene har spist den gamle. Ny grime. Zorro`ting. Jammen er jeg glad vi kjøpte han. Livet er totalt forandret etter dette. Det er før og etter.

Det er alltid noen å prate med. Akkurat nå er det kanskje stille her, men vi er sjelden alene.

Jeg ønsker meg en egen hest. En fjording. En litt lat, litt treg fjording som ikke finner på særlig mye krumspring. En som gjør sånn jeg vil. En jeg kan dra på tur med. Sammen med Elise. Sammen med andre på stallen. Zorro gjør mange krumspring, det gjør ikke noe for Elise. Hun er flink og takler det meste. Zorro er halvt traver. Rask som få, hopper høyt.


Jeg ønsker meg en turkamerat. Han skal ikke være for lat, må løpe litt, men bare når jeg vil. En dag kanskje. Om ikke Elise trenger ny hest. En som hopper 1,2meter. En skikkelig hoppe-hest. Det er det hun synes er gøy. Foreløpig holder Zorro i massevis. De kler hverandre.

En dag kanskje. Kanskje...

0 kommentarer:

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP