fredag 3. juli 2009

Drap og selvdrap, igjen og igjen...

Åpner nettsiden til VG for å lese dagens nyheter, og drap i Sverige og drap i Norge slår mot meg.

To personer er funnet drept i en leilighet i Sverige, en mor og et spedbarn. To personer er funnet drept i en leilighet i Bergen. Et middelaldrende par. En familietragedie foreslås det.
Tragedier. Man synser alltid når man hører og leser nyheten første gang. Danner seg en mening selv om den kanskje ikke har rot i noen ting. I hvert fall gjør jeg det, jeg kan bare svare for meg selv.



En mor og et spedbarn. Drept. Det er sikkert barnefaren. Moren ville ikke ha noe mer med han å gjøre, så han tok livet av dem.... Hvorfor er det det første jeg tenker? Kanskje fordi det ofte er det som er skjedd, tragisk nok...



Et middelaldrende par. En familietragedie? De har sikkert tatt piller, sovnet sammen, endt livet sammen, selvmord. Det er det første jeg tenker på når jeg hører dette. Hvorfor? Kanskje fordi alt som kalles familietragedie i mediene er selvmord. Det stemmer som regel, tragisk nok...

Igjen sitter mange familier med et hav av ubesvarte spørsmål. Hver dag er det nyheter som dette i mediene. Alle leser det. Mange er involvert. For mange. Hver dag.

Jeg håper jeg aldri opplever noe slikt på nært hold.
Jeg håper jeg aldri blir en del av nyhetsbildet...



Nytt: ser at det nå er kommet en ny reportasje som forteller at ekteparet er funnet skutt, så min teori og synsing rundt piller var helt feil.....
Les mer her.

er det kommet fram at det var politiet som dro for å varsle moren med spedbarnet om at en person hadde tatt sitt eget liv. Da de kom fram oppdaget de at begge to var døde. Kanskje det jeg synset om tidligere i dag er riktig, at det var mannen - en eks - som tok livet av "moren og deres barn"? Men så har han altså tatt sitt eget liv? Det er ikke oppgitt på VGNett hva slags relasjon disse har til hverandre men når politiet informerer så er det vel ofte til de nærmeste?

er det i Dagbladet på nett oppgitt at det er kvinnens ektemann, spebarnets far, som først ble funnet død.



2 kommentarer:

Joakim 3. juli 2009 kl. 12:26  

Jeg syns det bare er Michael Jackson, drukninger og drap i avisene for tiden. Ikke hyggelig å lese avisen til morgenkaffen lenger.

Kristin 3. juli 2009 kl. 13:22  

Litt enig med deg der. Samtidig som jeg må si at "leser det", jeg kan jo la være, men gjør det ikke.

Jeg har plassert min blogg i Lørenfalletnorske bloggkart!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP